Εξ Αποστάσεως Ψηφιακές Υπογραφές GUnet - HARICA

Δημοσίευση: Παρ, 10/09/2021 - 11:46
Απευθύνεται σε: Εκπαιδευτικό Προσωπικό Διοικητικό Προσωπικό

Διαδικασία απόκτησης ψηφιακού πιστοποιητικού

 

  1.  Συνδεθείτε στο https://cm.harica.gr και επιλέξτε  Ιδρυματικό Login/Academic Login.

     

  2. Επιλέξτε Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο/ Hellenic Mediterranean University και πατήστε Επιβεβαίωση/Confirm.

     

  3. Εισάγετε το ιδρυματικό σας email και τον κωδικό σας στο κεντρικό σύστημα πιστοποίησης.

     

  4. Από το μενού στα αριστερά, επιλέξτεΕξ αποστάσεως Ηλεκτρονική Υπογραφή και πατήστε στο εικονίδιοΞεκινήστε εδώ.

     

  5. Στον τύπο εξακρίβωσης ταυτότητας επιλέξτε Α. Τυπική Περίπτωση.


     

  6. H HARICA σε αυτό το σημείο παράγει ένα μοναδικό 10ψήφιο αναγνωριστικό το οποίο θα εισαχθεί στα στοιχεία του πιστοποιητικού σας. Επιλέξτε  Δελτίο Ταυτότητας (ΑΔΤ) ή  Διαβατήριο,  σαρώστε το και αποθηκεύσετε το σαν αρχείο εικόνας  γιατί σε επόμενο βήμα θα χρειαστεί να το μεταφορτώσετε ως δικαιολογητικό.


     

  7. Επιλέξτε Επιλογή αρχείου για να μεταφορτώσετε το αρχείο ταυτοποίησης που σαρώσατε στο προηγούμενο βήμα.

     
  8. Τσεκάρετε την επιλογή Θέλω να εισάγω το όνομα… και πληκτρολογήστε το όνομα και το επίθετό σας. Βεβαιωθείτε ότι το όνομα και το επώνυμό σας ταιριάζει απόλυτα με το  έγγραφο ταυτοποίησης που έχετε μεταφορτώσει. Στη συνέχεια πατήστε Επόμενο.

  9. Στο βήμα εξακρίβωσης ταυτότητας

         -Eπιλέξτε το Α. Θα Χρησιμοποιήσω μια υπάρχουσα Εγκεκριμένη Ηλεκτρονική Υπογραφή στην περίπτωση που διαθέτετε εγκεκριμένο ψηφιακό πιστοποιητικό  με κάρτα/token (π.χ. ΕΡΜΗΣ).

          -Επιλέξτε το Β. Θα ήθελα να επικοινωνήσει η εξυπηρέτηση χρηστών της HARICA μαζί μου στην περίπτωση που δεν διαθέτετε εγκεκριμένο ψηφιακό πιστοποιητικό.

    9A. Στην περίπτωση που επιλέξατε Α. Θα Χρησιμοποιήσω μια υπάρχουσα Εγκεκριμένη Ηλεκτρονική Υπογραφή  κατεβάστε την αίτηση Εγκεκριμένης Ηλεκτρονικής Υπογραφής, συμπληρώστε την, υπογράψτε την ψηφιακά και μεταφορτώσετέ την πατώντας Επιλογή αρχείου.

    9B . Στην περίπτωση που επιλέξατε Β. Θα ήθελα να επικοινωνήσει η εξυπηρέτηση χρηστών της HARICA μαζί μου κατεβάστε την αίτηση από εδώ συμπληρώσετέ την και στη συνέχεια

    -Είτε  θα επικοινωνήσετε με τους υπεύθυνους ελέγχου (validators) του Πανεπιστημίου μας για τη HARICA (Τηλ. 2810 379800)  να κλείσετε ραντεβού, προκειμένου να υπογράψετε ενοποιόν τουs και κρατώντας έγγραφο ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο) την αίτηση, την οποία και θα τους παραδώσετε.

    -Είτε θα μεταβείτε  σε ΚΕΠ ή αστυνομικό τμήμα να υποδείξετε την αίτηση, να θεωρήσετε το γνήσιο της υπογραφής, και στη συνέχεια να το αποστείλετε ταχυδρομικά  στο ΕΛΠΕΜΑ υπόψη κ. Βούρκα και κ. Τζαγκαράκη.

  10. Ελέγξτε τα στοιχεία της αίτησης και αφού διαβάσετε τους όρους χρήσης, στεκάρετε ότι αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης και τις Διαδικασίες και Πολιτική Πιστοποίησης της HARICA.

    Τέλος Επιλέξτε Υποβολή Αίτησης.

  11. Σε αυτό το σημείο η αίτησή σας θα πρέπει να ελεγχθεί και να  εγκριθεί από τους υπεύθυνους ελέγχου (validators) του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου.
     
  12. Μόλις ολοκληρωθεί ο έλεγχος κι εγκριθεί το αίτημά σας θα ειδοποιηθείτε με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο ιδρυματικό σας email,  για να προχωρήσετε  στην ενεργοποίηση του λογαριασμού εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής.
    Το μήνυμα περιέχει το όνομα λογαριασμού και τον κωδικό ενεργοποίησης της εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής.

     

  13. Στο προφίλ σας στο cm.harica.gr εμφανίζεταιη επιλογή Συνέχεια στην Ενεργοποίηση την οποία και θα πρέπει να επιλέξετε.
  14. Κατά τηνΕνεργοποίηση Λογαριασμού Υπογραφής εισάγετε τον κωδικό ενεργοποίησης που λάβατε σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (βήμα 12)και πατήστε Επόμενο.

  15. Στη συνέχεια στο πεδίο «Ορίσετε Κωδικό Εξ αποστάσεως Ηλεκτρονικής Υπογραφής»  πληκτρολογήσετε και επιβεβαιώσετε ένα δικό σας κωδικό τον οποίο  θα χρησιμοποιείτε  κάθε φορά που θα υπογράφετε  κάποιο έγγραφο, και πατήστε Επόμενο.

    Σημείωση: Σε περίπτωση απώλειας του κωδικού που ορίσατε σε αυτό το βήμα , θα πρέπει να επαναλάβετε ξανά τη διαδικασία αίτησης/ενεργοποίησης της υπηρεσίας.

  16. Κατεβάστε  στη συσκευή του κινητού σας τηλεφώνου μία εφαρμογή παραγωγής κωδικών One-Time Password (OTP). Προτείνεται  να κατεβάσετε την εφαρμογή  Microsoft Authenticator ή την Google Authenticator.

    Στη συνέχεια σαρώστε το QR code που εμφανίζεται στην οθόνη σας μέσω της εφαρμογής που εγκαταστήσατε στη συσκευή σας. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείται ο λογαριασμός "HARICA RemoteSign  - το username σας". (Πλέον κάθε 30 δευτερόλεπτα παράγονται 6ψήφιοι κωδικοί τους οποίους θα χρησιμοποιείτε κάθε φορά για να υπογράφετε.)

    Συμπληρώστε  τον ενεργό Κωδικό OTP Εξ αποστάσεως Ηλεκτρονικής Υπογραφής από την εφαρμογή πατήστε  Ολοκλήρωση Ενεργοποίησης.
    ή.

  17. Ελέγξετε  τα στοιχεία που πρόκειται να εισαχθούν στο πιστοποιητικό και εφόσον είναι σωστά, επιλέξτε Αποδοχή.


     

  18. Σε αυτό το σημείο ολοκληρώθηκε η διαδικασία ενεργοποίησης της υπηρεσίας Εξ αποστάσεως Ηλεκτρονικής Υπογραφής HARICA.

 

Δικαίωμα και όροι Χρήσης

Δικαίωμα απόκτησης και Χρήσης Ψηφιακής Υπογραφής  HARICA έχουν τα μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου.

Για υποστήριξη κάντε αίτημα στο https://mitos.hmu.gr/

 

Οδηγίες Χρήσης

Για να υπογράψετε  ψηφιακά .pdf  έγγραφο με την εξ αποστάσεως ψηφιακή υπογραφή της HARICA ακολουθήστε την παρακάτω διαδικασία:  

 

  1. Συνδεθείτε στο https://cm.harica.gr/ κι επιλέξτε  Σύνδεση με Ιδρυματικό λογαριασμό/Connect with Academic account.
     
  2. Από το μενού στα αριστερά επιλέξτε eSign Εγγράφων και συμπληρώστε τον Κωδικό εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής (Κωδικός που ορίσατε στο βήμα 15 κατά τη διαδικασία απόκτηση του πιστοποιητικού)  και πατήστε στην επιλογή Ξεκλειδώστε για να ξεκλειδώσετε  την υπογραφή σας
  3. Πατήστε στηνΕπιλογή αρχείου για υπογραφή και αναζητήστετο έγγραφο που πρόκειται να υπογράψετε. Αυτόματα ανοίγει ηπροεπισκόπηση έγγραφου προκειμένου να ορίσετετην περιοχή που θα εισαχθεί η υπογραφή σας και πατήστε Επιλογή θέσης.

  4. Επιλέξτε Ανέβασμα αρχείου.

  5. Αφού ολοκληρωθεί το ανέβασμα αρχείου θα σας ζητηθεί να εισάγετε τον ενεργό Κωδικό OTP Εξ αποστάσεως Ηλεκτρονικής Υπογραφής ο οποίος θα εμφανιστεί στην εφαρμογή που εγκαταστήσατε στο κινητό σας κατά την ενεργοποίηση της υπογραφής, και πατήστε Υπογραφή Εγγράφου.

  6. Τέλος πατήστε Λήψη ως .pdf ή Λήψη ως . zip για να κατεβάσετε το υπογεγραμμένο αρχείο υπολογιστή σας.

 

 

 

Σημείωση: Σε περίπτωση απώλειας ή κοινοποίησης του μυστικού κλειδιού ο χρήστης θα πρέπει άμεσα να αιτηθεί την ανάκληση του πιστοποιητικού του. 

Η δικτυακή πύλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ψηφιακή Ελλάδα ΕΣΠΑ 2007-20013
Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης   Valid CSS!